‏‎mv‎‏- جبرهای تعمیم یافته

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان
  • نویسنده سعید کاویانی
  • استاد راهنما رجبعلی برزویی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1381
چکیده

هدف از این پایان نامه معرفی ‏‎mv‎‏- جبرهای تعمیم یافته و کاتگوری ‏‎mv‎‏-جبرهای جابجایی است. ابتدا در فصل اول برخی مفاهیم مقدماتی از جمله جبر بول ، مشبکه و ‏‎dri‎‏-نیم گروه ها را تعریف و قضایایی که درادامه این پایان نامه مورد استناد قرار می گیرند را می آوریم. سپس تعریف و برخی قضایای مقدماتی ‏‎mv‎‏-جبرهای جابجایی را بیان می کنیم. در بخش اول از فصل دوم به بیان تعریف ‏‎mv‎‏- جبرهای تعمیم یافته ، خواص و قضایای مقدماتی حاصل از این تعریف می پردازیم، سپس در بخش دوم همریختی ها را در بحث مربوطه تعریف کرده و بعد از بیان مفهوم ایده آل در این جبرها، این مفهوم را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می دهیم. در بخش سوم نوع خاصی از ایده آل های این جبرها را تحت عنوان ایده آل های نرمال، قطبی و اول را بررسی کرده و سپس با استفاده از مفهوم ایده آل نرمال ، تعریف همنهشتی دراین جبرها، را بیان می کنیم. در بخش بعد به بیان تعریف مرکز بولی در این جبرها می پردازیم و روش بدست آوردن جبر بول ازاین جبرها را بیان می کنیم. در بخش آخر از این فصل به بررسی یکسانی ساختاری این جبرها با ساختار ‏‎dri‎‏- مونوییدها می پردازیم. اما در فصل سوم به ‏‎mv‎‏- جبرهای جابجایی بازگشته و از دیدگاه کاتگوری آنها را مورد بررسی قرار می دهیم و طی دو بخش ابتدا ، ارتباط بین نگاشتها و همچنین مفاهیمی مانند برابر کننده و هم برابر کننده و ضرب دراین کاتگوری را بیان می کنیم، سپس نشان می دهیم که شی آغازین در این کاتگوری موجود است. اما ‏‎mv‎‏-جبرهای 2، 3، 4 و 5 عضوی در این کاتگوری شی پایانی نیستند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

mv-جبرهای کامل

در فصل اول، به بیان مبحث کاتگوری و برخی از مفاهیم آن به طور مختصر می پردازیم. سپس مفاهیمی از توپولوژی را مطرح کرده و پس از آن به معرفی کوتاهی از bl- جبر ها و طیف اول خواهیم پرداخت. مطالب این فصل پیش نیازی برای بیان فصل های بعدی می باشند. در فصل دوم پس از تعریف l-گروه و طرح چند قضیه مرتبط با آن، به سراغ mv- جبر و اصول و ساختار حاکم بر آن می رویم. بدون آشنایی با مبحث mv- جبر قادر به بررسی و درک ...

15 صفحه اول

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

mv-جبرهای مغلوب بولی

mv-جبرهای مغلوب بولی تعمیم واضحی از mv-جبرهای ابرارشمیدسی است. در این پایان نامه با شناخت و معرفی mv-جبرهای خاص مانند mv-جبرهای موضعا متناهی، موضعی، کامل و ابرارشمیدسی گامی در جهت شناخت mv-جبرهای مغلوب بولی برداشته است و رابطه آنها را با mv-جبرهای مغلوب بولی در قضایایی بیان کرده است. نتایج مهم این پایاننامه درباره mv-جبرهای مغلوب بولی است.

15 صفحه اول

شبه mv-جبرهای موضعی

شبهmv-جبرها ، توسیعی از جبر ناجابجایی mv-جبر است . در این پایان نامه ،شبه mv-جبرهای موضعی را بررسی کرده و همچنین یک رده بندی برای این ساختار ارائه داده و زیر کلاسهای شبه mv-جبر کامل را به طور عمیق مورد بررسی قرار می دهیم.بعلاوه، ثابت می کنیم که رستهl-گروه ها با زیررسته هایی از شبه mv-جبرهای کامل معادل هستند.

15 صفحه اول

جبرهای لی آفین تعمیم یافته موضعی

در این پایان نامه تعریف جدیدی برای جبر لی آفین تعمیم یافته ارائه می دهیم و حالت کلی تری از جبر را با نام جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی، معرفی و بررسی می کنیم. همچنین تعریفی از پوچ-سیستم ها ارائه می دهیم. پس از این تعاریف برخی خواص اساسی ریشه و فضاهای ریشه وابسته به این جبرها را مورد بررسی قرار می دهیم. سپس حدس کز را برای این نوع جبرها ثابت می کنیم، که بیان می کند فرم دوخطی متقارنی که به طور طبی...

جبرهای مختصاتی جبرهای لی آفین تعمیم یافته از نوع a1

جبرهای مختصاتی جبرهای لی آفین تعمیم یافته از نوع a1 را مشخصه سازی می کنیم و نشان می دهیم این نوع جبرها به صورت یک جبر جردن یکدار zn -مدرج از نوع معینی موسوم به چنبره های جردن است. چنبره جردن را طبقه بندی و سپس 5 نمونه از چنبره جردن را بدست می اوریم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023